Levering
Her har vi samlet de vanligste spørsmålene om bestilling fra BAUHAUS.no:
– Den letteste måten å sjekke dette på er å legge ønsket produkt i handlekurven og gå videre til kassen, steg 2.
Hvordan sjekker jeg hva fraktkostnaden blir?
– Den letteste måten å sjekke dette på er å legge ønsket produkt i handlekurven og gå videre til kassen der man får skrive inn sitt postnummer.
Må jeg være hjemme for å ta imot min bestilling?
– Ved levering gjøres en ID-kontroll og sjåføren vil be om signatur på at du har mottatt leveringen. Derimot kan noen andre ta imot og kvittere for leveringen om de kan vise frem sin gyldig ID samt gyldig ID på den som står som mottaker av leveringen. Ansvar for å kontrollere godset ved levering faller alltid på mottaker av godset.
Får jeg hjelp med å bære inn min bestilling?
– Innbæring inngår ikke i leveringen.
Min bestilling kom ikke til avtalt tid, hva gjør jeg nå?
– Vennligst ta kontakt med vår kundeservice så hjelper vi deg.
Hjemlevering med BAUHAUS Distribusjon
Hvordan ser forløpet ut for en levering?
- Du som kunde får en bekreftelse på e-post med kvittering etter gjennomført bestilling.
- Kl 16:00 dagen før leveringen får du en SMS med informasjon om valgt leveringstid.
- To timer innen avtalt leveringstid får du en SMS med en lenke der du kan følge bilen på et kart, der kan du også se beregnet tidspunkt for leveringen med et tidsvindu på 12 minutter.
- 25 minutter etter gjennomført levering kommer ytterligere en SMS med en lenke der du får mulighet til å gi en vurdering av kvaliteten på din levering.
– Levering skjer til fortauskant/tomtegrense.
Kan jeg få hjelp til å fjerne emballasje og evt. paller?
– Nei, det kan vi dessverre ikke tilby.
Må jeg være hjemme for å motta bestillingen min?
- Ved levering av bestillingen gjøres en ID-kontroll og sjåføren vil be om en signatur på at du har mottatt det du har bestilt. Om ønskelig kan også noen andre ta imot og kvittere for bestillingen dersom denne personen kan fremvise sin legitimasjon samt gyldig legitimasjon på vedkommende som står oppført som mottaker av bestillingen. Ansvar for å kontrollere godset ved ankomst faller alltid på den som mottar godset.
Leveringer til øy uten broforbindelser skjer til fergekai. Mottaker er ansvarlig for videre transport.
Pakken vil bli levert til utleveringsstedet nærmest din adresse.
• Du som kunde får en bekreftelses e-post med kvittering rett etter bestillingen er fullført.
• Innen ca. 2 dager får du en e-post med sendingsnummer og en sporingslenke så du enkelt kan spore din forsendelse selv.
• Informasjon om leveringen skjer enten via Posten sin app eller SMS som inneholder alt du trenger for å hente ut pakken din.
- Pakken ligger på hentestedet i 7 dager, etter dette returneres pakken til oss. Du kan kostnadsfritt via Posten-appen eller via SMS be om forlenget hentefrist fra 7 til 14 dager hvis ønskelig.
- En annen kan kvittere ut pakken om de kan vise frem egen gyldig ID samt gyldig ID på den som står som mottaker.
- Nei, dette er dessverre ikke mulig. Det som avgjør om en pakke havner på utleveringssted eller om den blir levert hjem til deg er vekt og størrelse på denne.
- Du som kunde får en bekreftelses e-post med kvittering rett etter bestillingen er fullført.
- Når sendingen er ankommet utkjøringsterminal får du en SMS fra Posten der du får velge leveringsdato og tidsvindu.
- På leveringsdagen får du en ny SMS med et nærmare estimert tidspunkt. Du kan også følge med i sanntid på hvor bilen befinner seg.
Hvordan vet jeg om Posten kan tilby hjemlevering til mitt postnummer?
– Den letteste måten å sjekke dette på er å legge ønsket produkt i handlekurven og gå videre til kassen, steg 2.
- Dersom du ikke er hjemme vil sendingen bli returnert til terminal. Posten tar kontakt med deg senest neste arbeidsdag for å avtale ny utkjøringsdag og tid.
Kan jeg få hjelp med kasting av emballasje og eventuelt paller?
- Nei, det kan vi dessverre ikke tilby.
Kan jeg få en tid-spesifisert levering?
- Ja, du kan velge mellom levering dagtid 8-15 og kveldstid 15-22. På leveringsdagen vil du motta et nærmere leveringstidpunkt med tidsrom 1-2 timer. Kveldslevering er tilgjengelig i alle områder av landet der vi bruker Posten, mindre byer kan noen ganger ha færre dager med kveldslevering.
Leveringer til øy uten broforbindelser skjer til fergekai. Mottaker er ansvarlig for videre transport.
- Du som kunde får en bekreftelses e-post med kvittering rett etter bestillingen er fullført
- Innen ca 3 dager får du en e-post med sendningsnummer og en sporningslink så du enkelt kan spore din forsendelse selv.
- Informasjon om leveringen skjer enten via PostNords App eller SMS som inneholder alt du trenger for å hente ut pakken din.
– 7 dager, etter dette returneres pakken til oss.
– Nei,
– Nei, dette er dessverre ikke mulig. Det som avgjør om en pakke havner på utleveringssted eller om den blir levert hjem til deg er vekt og størrelse på denne.
Leveringstiden er 2-5 arbeidsdager.
(Les mer om levering til Posten hentested / Post i butikk)
Hjemlevering av pall og større pakker
Paller og større pakker leveres til hele Norge i samarbeid med Posten.
Leveringstiden er 2-5 arbeidsdager.
(Les mer om hjemlevering med Posten)
Hjemlevering Parti
Ved bestillinger av lagervarer som er store, f.eks. spabad, tilbyr vi tidsbestemt hjemlevering på lagervarer med BAUHAUS Distribusjon i store deler av Oslo og omegn med mulighet for levering 3 dager etter bestillingen er gjort. Hjemlevering av partisendinger skjer med lastebil med bakløft.
(Les mer om BAUHAUS Distribusjon)
Levering direkte fra leverandør (bestillingsvarer)
Vi tilbyr et stort utvalg av bestillingsvarer.
Dette innebærer at din bestilling sendes direkte fra leverandøren sitt lager og hjem til deg, enten som hjemlevering eller til ditt nærmeste utleveringssted avhengig av størrelse og vekt på varen. Leveringstiden på bestillingsvarer er mellom 1–8 uker. Se forventet leveringstid på det aktuelle produktet.