Ordre- og Leveringsvilkår
Oppdater adresse?
Du har oppdatert adressene dine i Vipps siden ditt siste besøk. Skal vi oppdatere adressene vi har lagret om deg?
Les mer om leveringsmuligheter på BAUHAUS.no.
Hvor mye koster frakten?
For mer informasjon om levering/leveringene klikk på det røde informasjonssymbolet.
Leveringstid
Leveringstiden for lagerførte varer er normalt 2–5 virkedager avhengig av hvor i landet du bor; avvik kan forekomme ved levering til tynt befolket område med opptil 9 arbeidsdager fra bestillingstidspunktet. Det gjøres oppmerksom på at det ikke leveres til Svalbard og Jan Mayen.
Leveringstiden for vårt bestillingssortiment er 1-8 uker; disse ordrene sendes direkte fra våre leverandører til kunden.
Avbestille/endre bestilling
Vi jobber for å håndtere og levere din bestilling fra vårt lager så raskt som mulig. Sørg derfor for at informasjonen som er gitt er riktig før du godkjenner og fullfører bestillingen.
Hvis du av en eller annen grunn angrer på bestillingen din og ønsker å kansellere den, må du kontakte BAUHAUS kundeservice så raskt som mulig. BAUHAUS jobber med å sende ut ordrer så raskt som mulig; derfor kan vi ikke garantere at en ordre kan avbrytes. Hvis bestillingen allerede har forlatt lageret vårt kan vi ta bestillingen tilbake, men du som kunde vil da være ansvarlig for kostnadene ved frakt og returfrakt.
Etter gjennomført bestilling kan BAUHAUS ikke foreta endringer som gjelder antall produkter.
Endring av mottakere/ leveringsadresse i bestillingen
Klikk & Hent
Levering til hentested
Hjemlevering
Produkter i BAUHAUS sitt sortiment som ikke kan leveres til utlevereringssted leveres til din angitte leveringsadresse. Hjemleveringen leveres så nærme porten eller tomtegrensen som er mulig for fraktselskapet. Bæring inn i hjemmet inngår ikke. Når leveransen er utført, er den spesifiserte mottakeren på ordren ansvarlig for å ta i mot og bekrefte bestillingen. Hvis den spesifiserte mottakeren ikke har mulighet til å være på plass når leveransen finner sted, kan en representant ta i mot bestillingen. Representanten må da identifisere seg med et gyldig ID-dokument og må vise fram den spesifiserte mottakers gyldige ID-dokument.
Fraktselskapet leverer ikke bestillingen uten at det kvitteres og ID-kontroll.
NB! Plassen der varene skal leveres må være hard nok til at det er mulig for en palletralle å kjøre på den. I tilfeller der fraktselskapet ikke kan ferdes på veibanen som kreves for å komme frem til gate- eller tomtegrensen eller ikke klarer å snu med det nødvendige transportmidlet, må kunden ordne videre transport fra stedet der fraktselskapet kan forlate bestillingen. Hvis du er usikker på fremkommeligheten til leveringsadressen, er du velkommen til å kontakte vår kundeservice før du bestiller for mer informasjon.
Leveringer som utføres ved hjelp av eksternt fraktselskap Bring på hverdager mellom 08:00 og 16:00, eller kveldstid mellom kl. 17:00 og 22:00. Kveldslevering er tilgjengelig i alle områder av landet der BAUHAUS har avtale med Bring, mindre byer kan ha færre dager med kveldslevering per uke. Fraktselskapet tar kontakt med mottakeren via sms for å avtale leveringsdag og det tidsintervall. Mottaker må være tilgjengelige for mottak av levering.
For å utføre en bestilling med hjemlevering, kreves et gyldig norsk telefonnummer. Varsling til utenlandske telefonnummer er ikke mulig.
Hjemlevering parti
Innbæring
Emballasje
Bortkjøring av emballasje/lastepaller utføres ikke av BAUHAUS eller fraktselskap.
BAUHAUS har alltid rett til å kansellere en bestilling der levering ikke er mulig på grunn av ufremkommelig vei til valgt leveringsadresse.
Levering av bestillingssortiment (direkte fra leverandør)
Leveringstiden for BAUHAUS bestillingssortiment varierer avhengig av produkt og leverandør.
Den forventede leveringstiden fremgår av de respektive produktsidene.
Dersom den forventede leveringstiden blir endret, varsler BAUHAUS kunden om dette via e-post.
Hvis du ikke godkjenner den nye leveringstiden, har du som kunde rett til å kansellere kjøpet.
Hvilken leveringsmetode (leveringssted / hjemlevering) som vil være aktuell, varierer avhengig av produkt og leverandør.
BAUHAUS har rett til å kansellere en ordre der det ikke er mulighet for levering på grunn av ufremkommelig vei.
Kvittering – mottak av bestilling
Levering av bestillingen utføres av transportøren til bestillingens spesifiserte mottaker ved framvisning av gyldig legitimasjon. Ved utlevering av bestillingen til en annen person enn bestillingens angitte mottaker,må denne personen fremvise både egen og bestillingens angitte mottakers legitimasjon. Dette gjelder ved levering på bestillingens angitte adresse, ved avhenting på transportørens terminal og ved utlevering på servicepunkt.
Ved levering er det viktig å kontrollere at antall kolli som leveres er korrekt. I tilfelle avvik, be sjåføren om å notere dette før mottaker kvitterer for mottak av ordren. Antallet kolli på bestillingen kan mottaker kontrollere på adresselappen eller følgeseddelen. Ved avvik skal dette rapporteres til BAUHAUS senest 5 dager etter mottak av bestillingen.
BAUHAUS godkjenner ikke at transportøren leverer bestillingen uten kvittering og ID-kontroll.
Skulle det mot formodning inngås en annen avtale mellom transportøren og kunden, fraskriver BAUHAUS seg alt ansvar for eventuelle avvik og skader i ordren.
Levering til øyer
BAUHAUS klarer ikke å levere til øyer som ikke har broforbindelse. Disse bestillingene blir levert til nærmeste kai med adresse på fastlandet hvor kunden kan motta leveransen og deretter selv sørge for videre transport til øya. Det gjøres oppmerksom på at det ikke leveres til Svalbard og Jan Mayen.
Transportskader
BAUHAUS er ansvarlig for eventuelle skader som kan oppstå under transporten hjem til deg. Hvis du ved mottak skulle oppdage at ordren har synlige skader som emballasjeskader / transportskader, må du umiddelbart rapportere dette til sjåføren ved å notere ned skaden på følgeseddelen / den håndholdte datamaskinen (PDA) før det kvitteres for leveransen. Innen 5 dager har du muligheten til å rapportere skjulte skader / transportskader, dvs. skader / transportskader som ikke kunne konstateres ved mottak av produktet.
For at BAUHAUS skal kunne godkjenne en transportskade, må den innrapporteres så snart som mulig og senest 5 dager etter mottak. Innrapportering gjøres ved å sende en e-post til reklamasjon@bauhaus.no – merk e-posten med "Transportskade” + ordrenummer. I tillegg må du gi en bekrivelse av skaden og legge ved bilder av produktet/emballasje.
Dette må med i e-post:
- ordrenummer
- beskrivelse av hva som er skadet
- bilde av det skadede produktet/produktene og bilde av emballasjen
En sak blir deretter opprettet hos oss som vi håndterer så raskt som mulig.
Skjulte skader / transportskader innrapportert etter 5 dager etter mottak godkjennes ikke. Du må derfor pakke ut produktet umiddelbart etter mottak og sjekke tilstanden. I tilfelle transportskader, må emballasjen oppbevares for mulig retur eller utskiftning av produkt.
Hvis det har oppstått skade, må du ikke bruke produktet. Det er også viktig at du lagrer emballasjen slik at skaden kan inspiseres ved behandling av skadesaken.
Avhengig av skadeomfanget, blir produktet byttet ut eller en reparatør sendt til deg for å utbedre feilen.
BAUHAUS fraskriver seg alle tilleggskrav fra kunden som gjelder erstatning for transportskader eller ødelagte produkter.
Ikke bestill håndverkere før du har mottatt bestillingen, kontroller at de riktige produktene har blitt levert og at det ikke har oppstått noen skader under transporten.
Bestilling
BAUHAUS leverer og administrerer kun ordre i Norge.
For å kunne utføre en bestilling, trenger du et gyldig norsk mobilnummer. Varsling til utenlandske telefonnummer er ikke mulig.
Leveringsforsinkelser
Ved leveringsforsinkelser blir du informert dersom dette er mulig. Årsaker til forsinkelser i leveringen kan for eksempel være at en leverandør/fraktselskap ikke kan oppfylle sin forpliktelse overfor oss.
Skulle en leveringsforsinkelse oppstå, har kunden rett til å heve kjøpet uten kostnad. I tilfeller der kunden har betalt på forhånd og ønsker å heve kjøpet på grunn av forsinket levering, vil kunden få pengene tilbake senest 14 dager etter kanselleringen.
NB! Dette gjelder ikke produkter som ikke er på lager, og som produseres etter kundens bestilling. Da må forsinkelse nødvendigvis måtte påregnes.
Ikke bestill håndverkere før du har mottatt bestillingen, kontroller at de riktige produktene har blitt levert og at det ikke har oppstått noen skader under transporten.
BAUHAUS fraskriver seg alle krav fra kunden om kompensasjon som følge av forsinkelser i leveransen.
For bedrifter gjelder leveringsbetingelser DDU 022 "Fritt oppgitt leveringsadresse".
Delt bestilling
Når du bestiller både lagervarer og produkter fra bestillingssortimentet, vil bestillingen bli levert i flere leveranser. Hvis du har spørsmål om en delt ordre, vennligst kontakt vår kundeservice på
telefon 64 00 10 80, i chatten eller på kundeservice@bauhaus.no.
Ikke mottatt / hentet ordre
Hvis du ikke er å treffe på avtalt leveringstid eller av en annen grunn velger ikke å motta bestillingen, blir du belastet for kostnader som oppstår. Dette gjelder også pakker som blir levert til leveringsstedet og som ikke blir avhentet.
Dette gjelder samtlige bestillinger hos BAUHAUS uavhengig av gratis frakt eller andre kampanjer.