Prisgarantien gjelder når:
- Prisen er tilgjengelig for alle
- Mot identisk produkt, samme varemerke og modell
- Produkter som er tilgjengelig på lager hos konkurrenten
- Sammenligningen gjelder mot nasjonale butikker inkludert deres e-handel
Prisgarantien gjelder ikke mot:
- Rabattkoder/kuponger
- Personlige tilbud
- Priser når produktene er sluttsolgt på lager hos konkurrenten
- E-handel/butikker utenfor Norge
- Rendyrkede e-handelbutikker (uten egne fysiske butikker)
- Tilbud som markedsføres med åpningstilbud, begrenset antall, utsalg eller lagertømming
- Bestillingsprodukter hvor prisen ikke kan kontrolleres offentlig
- Tilbud gitt etter avtale
Hvordan fungerer prisgarantien i praksis? Enten senker vi prisen med tilsvarende beløpet eller så betaler vi differansen mellom det du allerede har kjøp produktet for hos oss. Prissammenligningen gjelder i 30 dager fra innkjøpsdato mot fremvisning av kvittering eller kontrollerbare opplysninger om at produktet er mulig å kjøpe til en lavere pris, f.eks. en annonse. Garantien gjelder også for prisreduserte produkter i annonser, flygeblad etc. Det vil si lavere priser enn ordinære priser. Ved lokale prisreduksjoner innenfor selskapet gjelder alltid BAUHAUS laveste pris ekskl. medlemstilbud.
Når du handler i BAUHAUS, er du ikke bare sikret det største lagerførte utvalg til både små og store prosjekter i og rundt boligen, men du er også sikret den beste prisen.
Vi overvåker systematisk konkurrentene sine priser og foretar løpende prisundersøkelser. På denne måten sikrer vi at våre priser er konkurransedyktige i forhold til alle nasjonale konkurrenter med fysiske butikker og nettbutikker.
Hos oss kan du velge mellom det største og mest aktuelle utvalg uten å være bekymret for å betale for mye, hverken online eller offline.
Derfor tilbyr vi 12% Lavprisløfte. Det er konsept som gir deg som kunde trygghet og klare retningslinjer:
- Vi matcher alle priser uten diskusjon. Dersom du, på tross av vår prissjekk, kan påvise at en identisk vare selges til en lavere pris hos en nasjonal konkurrent med fysiske butikker, online eller offline, så får du varen til den samme prisen som den nasjonale konkurrenten tilbyr.
- For online priser fra nasjonal nettbutikk med fysiske butikker, skal vår pris hentet i varehuset sammenlignes med nettbutikkens pris inkl. frakt. På bauhaus.no matcher vi alltid prisen fra nasjonale konkurrenter med fysiske butikker og nettbutikker ekskl. frakt. Det tilbys ikke Lavprisløfte mot nettbutikker uten fysiske butikken.
- Vi gir deg 12% av prisforskjellen dersom du allerede har kjøpt produktet hos BAUHAUS til en høyere pris enn konkurrentens og forteller oss det innen 14 dager. Vi kaller det finnerlønn. Du trenger kun å ta med deg kvitteringen og dokumentasjon fra konkurrent og vi matcher.
- 12% Lavprisløfte gjelder ikke dersom konkurrents pris har en av følgende karakter: Åpningstilbud, stengetilbud/opphørssalg, begrenset parti eller medlemstilbud.
- Montasjeservice, frakt, utleie og andre serviceytelser er ikke omfattet av vårt Lavprisløfte.
- For BAUHAUS Proff Service avtalekunder og Prosjektkunder gjelder de alminnelige kontobetingelsene.
HVORDAN VIRKER 12% LAVPRISLØFTE I PRAKSIS?
DU HAR SETT EN VARE TIL KR. 1.000,- I BAUHAUS
Før kjøpet oppdager du at en konkurrent har samme vare til kr. 900,-. Du påpeker dette til oss. Vi vil da selge produktet til deg for samme pris som konkurrenten, altså kr. 900,- = Prismatch.
Vi har ikke Lavprisløfte mot nettbutikker uten fysiske butikker.
DU HAR KJØPT EN VARE TIL KR. 1.000,- I BAUHAUS
Etter kjøpet oppdager du at en konkurrent selger et identisk produkt til kr. 900,- og påpeker dette ovenfor oss med fremvisning av kvittering. Vi refunderer da kr. 100,- samt ytterligere kr. 12,- (12% av kr. 100,-) i finnerlønn.
Vi har ikke Lavprisløfte mot nettbutikker uten fysiske butikker.
FAQ
HVA MENER DERE MED ET IDENTISK PRODUKT?
Med et identisk produkt mener vi et produkt med samme tekniske spesifikasjon, samme brand/produsent, samme farge, samme dimensjon, samme tilbehør, samme modell, samme størrelse, samme innhold m.m. - altså identisk.
HVA SLAGS DOKUMENTASJON MÅ JEG TA MED?
Dokumentasjon kan f.eks. være en konkurrents tilbudsavis i trykket/printet form eller link til et aktivt nett-tilbud som fremvises på din mobil.